Van de ijzertijd naar de middeleeuwen - Reisverslag uit Vinkekade, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu Van de ijzertijd naar de middeleeuwen - Reisverslag uit Vinkekade, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu

Van de ijzertijd naar de middeleeuwen

Blijf op de hoogte en volg Bestevaerwacht

15 Juli 2016 | Nederland, Vinkekade

We pakken de draad weer op waar we woensdag geleden zijn. Na een heerlijk zeiltochtje over de plas zijn we geland op een standje. Daar heeft iedere bak een prachtige zand-beschaving gebouwd. En toen was het al weer tijd om naar het kampterrein te gaan en de spinazie klaar te maken. SMULLEN!!!

Na de heerlijke maaltijd zijn we weer in de boten gesprongen om op een ander eilandje de gemaakte beschavingen te upgraden met een levend-kolonisten-van-catan spel. Als afsluiter is er 1 potje omgekeerd verstoppertje gespeeld.

Na een heerlijk nachtje slapen werden we gisteren (donderdag) ochtend gewekt met een heerlijk zonnetje in de tent. Een extra cadeautje voor de jarige Hanna en Niels die natuurlijk ook letterlijk in het zonnetje zijn gezet. Na het gebruikelijke ontbijten en inspectie zijn de vakken door elkaar gehusseld voor het cwo en afzwemmen. En jaja, alle afzwemmers, en dat zijn Willem, Jente, Mathijs, Sanne, Robin, Steffie, Kay en Amber hebben hun zwem insigne gehaald!! :D

Helemaal vergeten, dokter T. Ime is natuurlijk ook nog langs geweest. Hij heeft ons meegenomen naar de Romeinse tijd. 's Middags hebben we daarom als echte Romeinen aquaducten gebouwd en zijn we naar het dorpje Vinkeveen geweest. Na het leegkopen van de supermarkt en een geweldig verzorgde maaltijd zijn de leden in de huid van echte gladiatoren gelopen en hebben ze laten zien hoe sterk ze zijn. De krachtparsers van de zeerob hebben zich als beste gladiatoren bewezen!

Na weer een heerlijke nacht zonder regen is vanmorgen de tijdmachine opgestart en heeft ons in de middeleeuwen gebracht. Op dit moment zijn we bezig ons te bewapenen tegen de draak van Vinkelonie genaamd 'Vink Goor'.

Maar wat is dat? Komt daar Neptunus nou aan??

• 15 Juli 2016 - 15:47

Familie De Mooij:

Zo leuk om jullie avonturen mee te beleven! Groetjes!,

• 15 Juli 2016 - 21:03

Oma Brussee :

Wat een super spannend kamp en vooral inal die verschillende tijdperken niet een het zelfde En het weer doet ook mee nou nog 2 dagen dan mogen we ook mee doe groetjes oma brussee

• 16 Juli 2016 - 08:25

Marloes, Moeder Van Sanne :

Leuk om te lezen wat jullie doen en meemaken!
    Sanne haar zwem insigne gehaald

• 16 Juli 2016 - 23:31

Marian:

Nou wat is het leuk om de verhalen te lezen! echt heel gezellig lijkt het me. Ik verheug me erg op morgen, ouderdag! Jippie.
    Tot morgen

• 17 Juli 2016 - 09:14

Dirk En José Elsgeest:

Wat een leuke verhalen, die jullie meemaken!! Vanmiddag zien we jullie#zinin

• 17 Juli 2016 - 12:43

Oma Brussee :

Wat een super kamp ik verheug me op bezoek dag tot straks Oma brussee