FlowerPower, de toekomst en het einde van het kamp - Reisverslag uit Vinkekade, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu FlowerPower, de toekomst en het einde van het kamp - Reisverslag uit Vinkekade, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu

FlowerPower, de toekomst en het einde van het kamp

Blijf op de hoogte en volg Bestevaerwacht

23 Juli 2016 | Nederland, Vinkekade

En ja hoor, de Frikkenbol heeft de zware strijd tegen de torpedozeilende bakken overleefd. Inmiddels is zelfs alles en iedereen weer thuis en is het zomerkamp 2016 helaas afgelopen. Wat een geweldig kamp is het geweest met heerlijk weer, leuke spellen en een heel veel gezelligheid.

Voor de volledigheid toch nog even de laatste dagen. Maandag avond na het torpedo zeilen zijn de boten geland op een eiland in de buurt om daar hun rantsoen klaar te maken. De hele dag zijn de bakken met hun kookkist op weg geweest om 's avonds buiten bereik van de vijand te kunnen koken. Een heerlijke wrap maaltijd stond op het menu. Na het koken zijn de kookspullen weer ingepakt en is de vijand verslagen. Om dit te vieren stond er op het kampterrein een warm kampvuur klaar. De kaderleden zijn nog even door gegaan met de leger-dag, zij hebben hun bedjes ingepakt en zijn naar een ander eiland gevaren voor een gezellige avond en een overnachting in de buitenlucht.

De volgende ochtend (dinsdag) is Dr. T. Ime weer langs gekomen en heeft de tijdmachine naar de flowerpower tijd gestuurd. En wat past er beter bij flowerpower dan kano's en feest! 's middags is de wacht in 2 groepen gaan kano'en. Eerst hebben de oudste leden 2 uur lang in de kano's doorgebracht en daarna wat het de beurt aan de jongere leden. De zon scheen en er is dus ook vele gezwommen.
's Avonds is na het eten de squat omgebouwd tot een echte feesttent. Met een podium, een hoop gekleurde lichtjes, een barretje en een hele hoop versiering. Na een geweldig ren-je-rot quiz spel is de bonte avond begonnen. Een aantal leden hebben leuke stukjes opgevoerd en daarna was het tijd voor de flowerpower-disco. Iedereen ging helemaal los en met een kampvuur als afsluiting was de laatste avond van het kamp helemaal compleet!

Woensdag begon de dag met het opruimen van de bedjes en het afbreken van de meeste tenten. Omdat dit lekker snel ging hebben we nog even gezwommen voordat we gingen lunchen. Na de lunch stond het eindspel op het programma. Het doorlopende monopoly spel is in sneltrein vaart gespeeld om zo te bepalen wie het zomerkamp 2016 gewonnen heeft. En het was een super spannende strijd. De top 3 had nagenoeg evenveel punten en even veel geld. Maar, er kan er maar 1 de beste zijn. De Dolfijnen met Lilian-Kate, Hanna, Sindi, Celeste, Noor en Amber hebben het zomerkamp 2016 gewonnen!! Goed gedaan meiden!

Na een heerlijke en makkelijke maaltijd met broodjes knackworst en overheerlijke kippen-tomaten soep is het kamp afgesloten. Om 20:00 zijn de leden opgehaald. Met het kader zijn we nog even door gegaan. Zij hebben geholpen met het afbreken van het kamp en het terugslepen van de boten. Natuurlijk is er ook een hoop gechilled tijdens de kaderdagen!

Zomerkamp 2016 is helaas afgelopen. We hebben het gezellig gehad, we hebben hele leuke spellen gedaan, we hebben heerlijk gezeild en met een record aantal van 37 leden hebben we een geweldig kamp gehad. Iedereen hartelijk bedankt!!!