Winterkamp in Lelystad - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu Winterkamp in Lelystad - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu

Winterkamp in Lelystad

Door: Bestevaerwacht

Blijf op de hoogte en volg Bestevaerwacht

11 Februari 2013 | Nederland, Lelystad

Uiteraard gaat de bestevaerwacht.waarbenjij.nu door! Een nieuw kamp, een nieuw verhaal. Ondanks dat iedereen natuurlijk helemaal op de hoogte is van het geweldige en vermoeiende weekend, toch een korte samenvatting.

Vrijdagavond stond iedereen op het marktplein klaar met zijn of haar toegestuurde specerij. Jawel, iedereen heeft die week een brief binnen gehad van onze VOC schipper Willem Ijsbrantszoon Bontekoe, met wat terugblikken op zijn tocht, daarbij het verzoek om de specerij mee te nemen.
Per touringcar vertrok de Bestevaerwacht naar het o zo prachtige Lelystad. Daar aangekomen zag men geen hand voor ogen, wel was er die avond nog een missie te volbrengen, het doorsmokkelen van de specerijen die iedereen eerder die week heeft ontvangen. Het eerste kind lag natuurlijk al binnen 10 minuten in de sloot......

Na een mooie nachtrust stond iedereen fris en fruitig op! Een goeie nachtrust, voor iedereen -1 leidingslid die zijn slaapzak in de auto had laten liggen en onder een heerlijk lakentje lag te slapen. Na het ontbijt is de groep in 2'en gesplitst. De groep met de jongste leden ging aan de slag met het actieve levend kwartet, waarbij ze spullen moesten verdedigen en tegelijkertijd te moeten stelen bij de andere groepen. Dit terwijl de oudere leden aan het helpen waren met een enorm gave stormbaan, een heuse kabelbaan en jawel LEVEND tafelvoetbal!
Na een uur kon iedereen strijden tegen elkaar bij het levende tafelvoetbal en de stormbaan met alle bijbehorende attributen in het mooie bos. Eind van de ochtend was dan ook echt de kabelbaan in het bos, over een slootje, klaar. Veel kinderen hebben hun angsten overwonnen door hier vanaf te gaan!

In de middag hebben de oudste meiden tosti’s bereid voor iedereen. In de tussentijd zijn er al heel wat verscheurde delen van een kaart ontdenkt van onze Flying Dutchman. Deze delen vormde eind van de dag een cryptisch versleutelde stuk tekst die leidde naar een Noord-Coördinaat. Maar eerst moeten de laatste delen van de verscheurde kaart gevonden worden. Door middel van Handelen! Tussen de dikke witte vlokken door rende iedereen over-fanatiek door de bossen om piraten te vermeiden, te handelen en hiermee zo veel mogelijk goudklompen te verdienen. Bij ieder fanatiek spel hoort hierbij ook weer een 'in-de-sloot-valler'. Ook wel handig: sociale meiden die helpen iemand uit de sloot te halen om er vervolgens ook in te vallen, tsja.. Gelukkig hebben we hiervoor een warme douche en schone kleren voor uitgevonden.

Na een uurtje 'de Lama's' stond er een heerlijke maaltijd voor iedereen te wachten. Heerlijk te nassen nasi met saté!

Na een uurtje relaxen werd de 5 bakken per bak naar een donkere kamer geleid. Met ‘the Grudge’ op de achtergrond kreeg iedereen van een wit persoon in donkere kleding te horen dat ze het bos in moesten om op zoek te gaan naar het Oost-Coördinaat. "Wees paraat voor de spookachtige sfeer die wel eens in het bos van hangen!" En dat hebben ze geweten. Een enkeling drie, andere vier, vijf of zes, maar de meeste zijn zeven of acht keer enorm geschrokken van de schrikacties van de tocht die 45 minuten duurde. Van meiden wisten we dat ze goed konden gillen, maar jongens..... Het nagepraat heeft nog zeker een uur geduurd, sommige waren er heilig van overtuigd dingen te hebben gezien die er niet waren.. Ach.

Rond half 12 was het voor het eerst sinds 16 uur weer eens stil in huize 'Ascanes'. Na een goede ochtendgymnastiek hebben we genoten van een heerlijk gebakken eitje en kon de laatste dag van start gaan.

Op zaterdag heeft iedere bak de N-coördinaat goed uit de zinnen ontcijfert, ook het E-coördinaat heeft men merkwaardig goed onthouden in de spooktocht. Dit leidde tot een plek zo'n 1,3 kilometer van het clubgebouw vanaf (voor sommige bakken was het zo'n beetje het dubbele........). Dit punt leidde tot de volgende aanwijzing richting de locatie waar we naar op zoek waren. De kist is met een ritueel geopend en men kon alle rijkelijke handels waar zelf meenemen en opeten.

Terug bij het clubhuis aangekomen zaten de eerste ouders al in het zonnetje te wachten. Na een soepje en een knakworstje werd het weekend afgesloten.

Terug kijkend op het top weekend waarbij we veel gelachen hebben en kunnen nu alweer uitkijken naar de volgende! Wij hebben het weer erg leuk gehad!

Kijk hier voor foto's! http://bestevaerwacht.katwijksezeeverkenners.nl/index.php?PageID=fotoboek_viewalbum.php&albumID=66

• 11 Februari 2013 - 13:41

Sam:

Ja, was weer topweekend! Pracht locatie en veel gelachen!:)

• 11 Februari 2013 - 14:22

Dominique:

Was echt een super leuk weekend! Kijken genoten. Bedankt!

• 11 Februari 2013 - 19:51

Yolande Van Bilderbeek:

We hadden van Dominique en Robbert al gehoord dat het een TOP-weekend was en we hadden al wat verhalen gehoord. Maar ontzettend leuk dat jullie zo'n uitgebreid verslag hebben gemaakt, zodat we nu het hele verhaal hebben...

Bedankt voor al het georganiseer, jullie zijn DE BESTE!

Groetjes,
    Yolande

• 11 Februari 2013 - 19:52

Iris :

Jaaa was supper gezellig!
    Helaas nu wel ziek...