LAND IN ZICHT! - Reisverslag uit Vinkeveen, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu LAND IN ZICHT! - Reisverslag uit Vinkeveen, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu

LAND IN ZICHT!

Door: Bestevaerwacht

Blijf op de hoogte en volg Bestevaerwacht

23 Juli 2013 | Nederland, Vinkeveen

Dag 1 en 2 – 22 en 23 juli – Trektocht

Maandag, de eerste dag van zomerkamp 2013. Sjouwen, inpakken, zwemmen en vooral uren in de boot zitten richting Ponskoekersluis.

Slepen vanaf Rijnsburg, hup de Kaag over. We hadden zo gehoopt op een lekker windje zodat we de Kaag over konden zeilen. Maar helaas, niet alles kan mee zitten. Dus maar weer gezellig doorgesleept en lekker veel gezwommen. Schaduw hebben we bijna de hele dag niet gezien. Laagje zonnebrand, nog een laagje zonnebrand, laagje aftersun en zo begonnen we de tweede dag weer.

Na uren slepen kwamen we uiteindelijk aan bij Ponskoekersluis. Tenten opgezet, luchtbedjes opgeblazen en genoten van de meest primitieve en ‘’smaakvolle’’ macaroni ever. Een enkele heeft genoten van het maal (lees: enkele Inktvissen). Spontaan heeft de leiding besloten alle kookinsignes in te nemen. Na drie rondjes rennen was iedereen doodop en zijn ze lekker hun slaapzak in gedoken.

Na een heerlijk nachtje slapen ging om 7:30 weer de wekker. En voor de verandering gingen we spullen inpakken, sjouwen, boten inpakken en zonnebrand smeren. De bakken hebben de gehele ochtend op eigen kracht doorgereisd (en sommige dames gooide hun charmes in de strijd voor een sleepje). Na een lange tocht door kleine slootjes en onder lage bruggetjes door kwamen we aan bij de lunch-/ zwempauzelocatie. De broodjes gesmolten chocoladepasta waren niet aan te slepen! Dus zijn we verder gaan slepen naar Vinkeveen. Nog tig te lage bruggetjes voordat de Slepert ons tegemoet kwam varen. Ooooh en toen leek het kamp wel echt te beginnen.VG

Eenmaal aangekomen op een prachtig groot kampterrein, zagen we dat deze weer prachtig was aangekleed met verschillende kampborden door het leidingsopbouwteam. Eerst even afgekoeld in ons prachtige privé zwembadje. Even? Sommigehebben het bijna 1,5 uur volgehouden in het water. Oh wat is het schoon en lekker van temperatuur. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb zelden meegemaakt dat ik de bodem van het meer heb gezien op zomerkamp.

Na een AVG-maal (Aardappels, Vlees & Groenten)zijn de tenten opgezet en de bedjes opgeblazen. En zijn we nog even gaan zwemmen voor het slapen gaan.

Al met al 2 TOP dagen!!! We hebben wat foto’s gemaakt, maar voor het uploaden is de leiding nu even te moe, dus die zien jullie snel te gemoed!!

Groetjes,
Het scheepsvolk van de Bestevaerwacht

• 23 Juli 2013 - 23:58

Carry:

Jeeeee ,dit klinkt allemaal geweldig. Jammer dat er geen wind was, maar zon en veel zwemmen is ook wel een keertje leuk :-). Veel plezier. Groeten van de Hoeken

• 24 Juli 2013 - 00:15

Kees En Mieke Hartevelt:

Dat klinkt allemaal al heel gezellig, en wat een heerlijk
    weer sinds jaren. Geniet er van! Groetjes

• 24 Juli 2013 - 08:23

Wim Kalee:

Eindelijk een zomerkamp met lekker weer ....geniet ervan Vinkeveen is een mooie plas !

Groetjes, Wim en Gea

• 24 Juli 2013 - 10:10

Esther:

Lekker hoor al dat zwemmen!! Oke de kookinsignes zijn dan in genomen, voorde zweminsignes zal een gevorderde versie uitgegeven moeten worden!!
    Veel plezier,
    Esther

• 24 Juli 2013 - 12:14

Jana:

klinkt allemaal geweldig! nog heel veel pleizer en waterpret. ms. een beetje tomatenpuree in de macaroni de volgende keer?

• 24 Juli 2013 - 12:21

Lilian:

Klinkt vermoeiend de reis, maar als ik lees hoe mooi het is, is het zekers de moeite waard. Veel plezier allemaal in vinkeveen. Groetjes Lilian-Kate Ook van opa en oma

• 24 Juli 2013 - 17:29

Joke Van Egmond:

Zo te lezen was de reis al leuk, trouwens ook leuk geschreven. Hoe witter de macronie hoe lekkerder ,he em.wacht vol spanning op het volgende verslag gr en veel zwem plezier.

• 25 Juli 2013 - 13:27

Gijsbert Verdoes:

Wat hebben jullie toch fantastisch weer, ook vergeleken met vorig jaar!
    Als de macaroni al niet smaakvol was dan ben ik benieuwd hoe Neptunes het drankje maakt en hoe de nieuwe ( lees ook Ilse Verdoes) leden dit zullen vinden?!?! Hahahaha. Oh ja, we willen FOTOOOOSSSSSSS!