Berichtje uit Vinkeveen - Reisverslag uit Vinkeveen, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu Berichtje uit Vinkeveen - Reisverslag uit Vinkeveen, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu

Berichtje uit Vinkeveen

Door: Bestevaerwacht

Blijf op de hoogte en volg Bestevaerwacht

25 Juli 2013 | Nederland, Vinkeveen

Yoehoeee, daar zijn we weeerrr!

Een vers verhaaltje uit Vinkeveen.. Een zomerkamp dat helemaal super is. Na de mooie trektocht hebben we deze dagen heel wat water over ons heen gehad. Voor de verandering een keer geen regen, maar heerlijk zwemwater! Buiten zwemmen hebben we ook heel wat andere dingen achter de rug. Gister (woensdag) begonnen we met het verkennen van de plas. In onze eigen bootjes zijn we op vele eilanden geweest en is het doorlopende spel ook helemaal uitgelegd. Tijdens dit Zeevaardersspel zijn we op zoek naar de bak die eind van het kamp zo groot mogelijk is en zo veel mogelijk handelsroutes heeft kunnen opzetten.

Ook is er gister ge-zeep-worstelt en zijn er verschillende andere waterspellen gedaan. Tsja.. dat kan met dat mooie weer!

Gisteravond hebben we kennis gemaakt met verschillende scheepslui, waarbij we heel wat bekende scheepsbemanning tegen zijn gekomen. Een spel dat flink fanatiek werd gespeeld en eindigde met een massa roeisprint terug naar het kampterrein. Iedereen werd namelijk ontvoerd, geblinddoekt en gedropt ergens op een eiland. Verschillende ouderwetse zon- en windmethoden wisten de kinderen naar het terrein te brengen.

Vanmorgen is er voor de verandering gezwommen. Dit maal met een serieuzer tintje. Het geoefend zwem insigne stond op het programma! 10 minuten schoolslag, vrije slag, dingen opduiken, watertrappelen en verduiken waren de onderdelen die iedereen moest volbrengen. Het was een zware opgave, maar iedereen heeft het gehaald! In de tijd dat de jongste kinderen aan het zwemmen waren, hebben de oudere lui de Frikkebol omgekeerd, en rechtgetrokken en weer omgekeerd en weer rechtgetrokken etc etc etc etc

Vanmiddag is de gehele Jumbo leeg geplunderd.. Alhoewel het maar verschillende paden zijn, waar momenteel extra personeel voor is ingezet om bij te vullen, de kinderen zijn zo sociaal geweest om de ‘gezonde schappen’ niet te hamsteren. Het dorpbezoek is voor vele weer een hoogtepunt. We zijn weer met heel wat VREET en gadgets op het kampterrein aangekomen.

Momenteel zijn de kinderen lekker aan het koken en hebben wij tijd om weer een update te typen. We zijn zo coulant geweest om alle kook insignes terug te geven aan de kinderen, de afgelopen dagen waren de maaltijden erg smakelijk.

Wisten jullie trouwens…
- Dat iedereen nog steeds zijn eigen uniform heeft
- Een surfplank niet gemaakt is om als wip te gebruiken (krak)
- WE OP ZOEK ZIJN NAAR KAMPVUURHOUT…??
- We erg benieuwd zijn wie het anonieme kaartje naar de leiding heeft gestuurd
- Er trouwens heel veel kaartjes binnen zijn gekomen!
- We nog niet helemaal weten wat het kamplied dit jaar is
- Er nog geen nieuwe kampliefdes zijn
- We ook wat foto’s gaan plaatsen!!
- Dat het voor sommige helemaal niet gek is om overdag met een hittegolf in je winterkleren rond te lopen.
- De betreffende persoon na 5 minuten concludeerde dat hij toch wel zomerkleren mee had..

Groetjes vanuit de Vinkeveense Plassen en de groeten van Jeroen de terreinbeheerder

• 25 Juli 2013 - 20:13

Lilian:

Hallo ,

Wat een leuk verslag weer. Heb vandaag al een paar keer gekeken op de site omte lezen over jullie belevenissen.
    Zo lezen hebben jullie het echt super, en met dit weer kan niet beter

Goed om te weten dat de vreet weer aangevuld is, kunnen we de tassen die we klaar hebben staan voor zondag weer terug in de kast zetten.
    Veel plezier en tot zondag

Groetjes aan Lilian-Kate en de rest van de zeevaarders

• 25 Juli 2013 - 21:20

Mieke Hartevelt:

Nog geen kampliefdes, jammer hoor :-).
    Lekker geshopt en hopelijk kaarten op de bus gedaan! Klinkt
    allemaal super daar, de zweminsignes in en op de pocket. X aan Kees
    en Jasper, groeten aan allemaal.

• 25 Juli 2013 - 22:31

Dicky Hoek:

hallo daar allemaal

het verslag is weer top en wat lekker dat het zulk mooi weer is .
    de jumbo is dus leeg gekocht met allerlei vreterij dan zullen wij zondag maar een paar gezonde dingen meenemen op ouder dag ,er vanuit gaan dat het mooi weer is wordt het vast weer heel gezellig

iedereen de groetjes van de fam hoek en tot zondag

• 25 Juli 2013 - 23:19

Corine Wijnands:

hallo allemaal
    leuk jullie verslag te lezen,tussen het verhaal door horen wij dat
    het erg goed gaat,ook met de jumbo,ga nog lekker genieten daar
    laten we hopen op heel veel zonneschijn en zwemplezier.
    groetjes aan martin en de rest van de zeevaarders.
    succes daar huib en corine.

• 26 Juli 2013 - 09:48

Corinda Vd Boon:

wat ziet het verslag er super leuk uit.fijn he dat mooie weer.
    heel veel plezier daar met al de scheepsmaatjes.
    is die kaart er 1 met koeien?
    hartelijke groetjes Johan en Corinda.

• 26 Juli 2013 - 22:42

Joke Van Egmond:

Wat een leuk verhaal weer,petje af voor de leiding.Emma je hebt dus een kook insigne dus mag je ook thuis koken. Haha

Tot zondag jack en joke

• 27 Juli 2013 - 09:38

Dick En Monique:

het klinkt allemaal erg gezellig. Heerlijk dat mooie weer. Veel plezier. dick en monique

• 27 Juli 2013 - 12:07

Aart En Alie:

ik vind het gewoon jammer voor de Plus. (Mark !)

• 27 Juli 2013 - 12:29

Gijsbert:

Wat een topkamp moet dit zijn met dit weer....maar op dit moment trekken de onweersbuien over. Hmmm, toch laarzen mee zondag? Misschien ook wel lekker zo een beetje verkoeling.
    Als het zondag maar droog is met een windkrachtje 4, kunnen we lekker zeilen daar. Nou meiden, ik zou naast snoep en drinken niet weten wat nog meer mee te nemen zondag....
    See you!!

• 27 Juli 2013 - 13:23

Dirk En José Elsgeest:

Goh, wat klinken deze verhalen weer super! Ben zelf net terug van het kabouterkamp uit Bussum, was ook zo toppie met de teletijdmachine! Veel plezier voor alle zeevaarders en Henk Houd jij je pootje in de gaten, kanjer! Knuffel voor Noortje en Henk!