Geslaagde ouderdag! - Reisverslag uit Vinkeveen, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu Geslaagde ouderdag! - Reisverslag uit Vinkeveen, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu

Geslaagde ouderdag!

Blijf op de hoogte en volg Bestevaerwacht

28 Juli 2013 | Nederland, Vinkeveen

Zondag, de dag die begon met een flop. Vroeg op, uniformen aan en op naar de kerk. De dienst begon om 10 uur. Stond vermeld op het bord. Netjes was de bestevaerwacht om half 10 aanwezig, bij een iets te rustige Kerkstraat. Wachtend op de kerkklokken en vol spanning welke liederen er gezongen zouden worden. De gesmeerde stemmen bleken onnodig. De kerk was dicht. Helemaal gesloten. De bestevaerwacht heeft het vertrouwen in de bebording verloren. Vol teleurstelling keerde men terug naar de boten. Het had echter een voordeel, van het collectecentje kan er nu een ijsje gekocht worden.

Half 3 begon ouderdag. Een drukte van jewelste. Hoeveel mensen passen er in 8 boten. 120 blijkt.. Gezellig was het!! Na wat zeilen en 14 koffiepotten verder kwam er een heerlijke maaltijd van keurslagerij Vooijs. Genoten hebben we.

Nadat alle ouders vertrokken waren sloeg de droevige afscheidstemming om naar een hevige strijd: DE BESTEVAERCUP. Waarbij een zegen van een tour de france verbleekt.
Wie heeft er niet vooraan gelegen. Wat een spanning, wat een sensatie.

De winnaar is net niet de dolfijn geworden, maar de zeerob. Proficiat.

Op naar een nieuwe blog, we hopen dat iedereen een leuke ouderdag heeft gehad.

Groetjes vanaf het kampvuur

• 28 Juli 2013 - 23:54

Mieke Hartevelt:

Was een heel geslaagde dag wat ons betreft, jullie huizen daar prachtig!
    Heerlijk gezeten, gezeild en gegeten. Wel beetje meelij met de jongens
    en meiden dat de Bestevaercup toch door ging :-). Ze zullen heerlijk slapen denk.
    Welterust

• 29 Juli 2013 - 03:22

Esther:

Hallo allemaal,
    Het was weer top geregeld! Petje af!! Die 14 kannen koffie vallen in het niet bij die fantastische maaltijd die jullie geregeld hebben. Maak er nog een paar mooie dagen van en kom heel weer terug!!

• 29 Juli 2013 - 11:07

Yolande Van Bilderbeek:

Zeker geslaagd was de ouderdag! Heerlijk de kinderen te zien, met ze bij te kletsen en zelf te ervaren hoe het is op jullie gezellige plek. Een tevreden sfeer hing er rond, iedereen voorzien van een natje en droogje, een spelletje, een watergevecht (of waterdoop). En het weer werkte ook nog mee, beter kon niet. Genoeg zon (en niet té warm), genoeg wind om te zeilen, echt perfect! Leuk door onze eigen kinderen mee de plassen te worden opgenomen en te zien hoe goed ze dat al kunnen.
    Klasse hoe goed jullie zo'n grote bijeenkomst met eigenlijk zo weinig middelen organiseren, petje af! En de maaltijd van slagerij Vooijs was heerlijk! Hartelijk dank voor de moeite te kijken wat hierin mogelijk was, rekening houdend met glutenvrij dieet. Kortom: het was een heerlijk dag, we hebben genoten!
    Jullie ook nog genieten die laatste dagen... het gaat alweer opschieten.