Het kamp is begonnen! en wel in de pre-historie - Reisverslag uit Vinkekade, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu Het kamp is begonnen! en wel in de pre-historie - Reisverslag uit Vinkekade, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu

Het kamp is begonnen! en wel in de pre-historie

Blijf op de hoogte en volg Bestevaerwacht

13 Juli 2016 | Nederland, Vinkekade

Maandag was het dan zo ver! Zomerkamp 2016 is begonnen! Het thema is de reis door de tijd, Dr. T.ime gaat ons door de verschillende tijdperken heen leiden met zijn tijdmachine. We zijn maandag begonnen in de pre-historie als trektocht naar Vinkeveen.
Na het eerste stuk slepen richting de kaag hebben we daar de zeilen gehesen. Er stond een beste wind, waardoor we toch maar 2 reven in het zeil hebben gedaan. Toch hebben maar twee super stoere bakken de kaag over gezeild. De rest hebben we maar gesleept, de wind was hen net te veel. Na de kaag zijn we verder gegaan op alleen de fok, de leiding kon het namelijk niet bijhouden met de buitenboord motor. Als een raket gingen de bakken over het water en het zonnetje scheen gelukkig tussen de wolkenvelden door. Een paar uur verder zijn we aangekomen bij ponskoekensluis; de eindbestemming van de eerste dag. Dit was lekker snel dankzij de harde wind :) Bij de sluis hebben we de tenten opgezet en genoten van een heerlijk bord macaroni om weer op krachten te komen. Nog rustig afgewassen en lekker gekletst in de tent.
Gisterochtend hebben we gelijk de bedjes leeg laten lopen, de slaapzakken opgerold en de tenten afgebroken. Ontbijt aan de picknicktafel uit het vuistje en op naar Vinkeveen! Helaas stond er wat minder wind dus moest er harder gewerkt worden... De meiden gingen rustig wrikken maar de gasten hebben het jagen ontdekt! Als een sneltrein dat water over (misschien zat er stiekem toch een motor onder de boot). De zon en wolken wisselden ook gisteren elkaar weer af. Maar helaas, toen we bijna op de plas waren zagen we een zwarte wolk in de verte... Ook hoorden we onweer in de verte, deze wolk ging gelukkig aan ons voorbij maar toen was er helaas n

• 13 Juli 2016 - 18:19

Opa Kalee:

Mooie foto's dames, en het weer wordt ook beter. Geniet ervan

• 13 Juli 2016 - 18:19

Familie Van Der Plas:

Ziet er super gezellig uit.Gelukkig wat minder wind dan maandag .Geniet ervan.
    Doeg

• 13 Juli 2016 - 18:32

Familie De Mooij:

Leuk om jullie avonturen mee te bekeven! Enjoy!!!

• 13 Juli 2016 - 19:41

Opa En Oma Van Duijn:

leuke foto s hoor genieten jullie maar

• 13 Juli 2016 - 19:58

Oma:

Dat ziet er goed uit ook het verslag dat wordt een spannend boek een vraag zijn de mannen ook mee gr oma brussee tot morgen

• 13 Juli 2016 - 20:11

Marian Krijgsman:

Sjonge wat een heftig tochtje met die wind! Ik hoop dat het niet al teveel regent en dat het weer wat beter mag worden. Een lekker zonnetje hebben jullie wel verdiend!

• 14 Juli 2016 - 22:05

Oma Brussee :

En hoe is het van gegaan alles goed gr oma brussee

• 18 Juli 2016 - 22:12

Oma Brussee:

Wat een super bezoekdag en wat hebben we heerlijk gezeild met kay en noah was heerlijk aan het zwemmen maar ja wat was de dag gouw voorbij wach bedankt voor de super dag en tot volgend jaar gr oma brussee