Vrijdag, Mexico! - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu Vrijdag, Mexico! - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu

Vrijdag, Mexico!

Door: bestevaerwacht

Blijf op de hoogte en volg Bestevaerwacht

13 Juli 2012 | Nederland, Harderwijk

MOAAAAAH,

Wat kan regen de kampsfeer toch ook gezellig maken! Ja beste ouders, vrienden, familieleden en het bruidspaar, we houden het allemaal nog goed uit hier. Hier en daar een buitje en als het niet regent dan is het wachten geblazen op de nieuwe…

Gisteren hebben we het land Mexico bezocht. Het was een regenachtige dag in Mexico, ook wel een keer lekker na dat prachtige zomerweer! We hebben een flink eind gezeild. De kookkisten en gasflessen gingen mee en we hebben ergens primitief gekookt. Het leuke vandaag was dat alle bakken werden gehusseld. De bootsten bleven in hun eigen boot en alle jongens en meiden werden gemend in een boot gepropt. Zoals ieder jaar was het ook dit jaar weer een succes. Er zijn heel wat sambrero’s geworpen en pinata’s gesloopt. We hebben zelf het topspel ‘Mexicaanse zwangere vrouwen’ gespeeld!

Wat hebben we tot op heden geleerd…..Dat je best een week met één onderbroek kan doen. Geen probleem joh, alles went. Dat het wellicht niet zo handing is je slaapzak te laten drogen in de regen. Oh, en trapeze zeilen en de knoop niet goed vast maken is geen aanrader, plons. Maak niet voor de lol een praatje met een eilandbeheerder (van het type krulsnor, imposant buikje en handen losjes in de zakken) die vroeger in het leger – correctie, de geníe - heeft gezeten. Zo iemand die zich aan je vastklampt en niet meer los laat tot het gaat jeuken. Niet doen. Vertrouw ook niet altijd je bootsman als je aan het trapeze zeilen bent, het kan voorkomen dat je het water in wordt begeleid. Ach gelukkig heeft deze bootsman zelf ook de bodem van het water gevoeld. Dat erg veel kinderen het leuk vinden om te leren wrikken! Onze roze walibi (Parrel, wie anders) is langsgeweest en ons heeft uitgenodigd dinsdag aanstaande met hem mee te gaan... (???) Overigens adviseren we iedereen die een spooktocht aan het uitzetten is, eerst te checken of het geen beschremd natuurgebied is…..

Voor zondag aanstaande is het wellicht slim om wat partytentjes mee te nemen voor het geval dat het hard gaat regenen.

Heeel veel groetjes uit Harderwijk!

PS papa’s en mama’s kunnen jullie droge en warme kleren (lange broeken en truien) meebrengen? En een opblaaspony.

• 14 Juli 2012 - 15:48

Marion Van Beelen:

Beste allemaal,
    Wat er tijdens zo'n wereldreis allemaal wel niet gebeuren kan. Kregen al een sms van iemand dat Ile en een paar andere gespot waren in de Hema in Harderwijk. Katwijkers, ze zitten echt overal.
    Over het weer praten we maar niet meer. Helaas! Mexico moet toch wel geweldig geweest zijn, " zwangere vrouwen spel"? Spannend....... Zeilen met trapeze, maar niet proberen zondag dan, ha ha. En dan de Roze walibi, zou ik zondag ook graag even willen zien. Een super reisverhaal waarvan ik met tranen op mijn wangen genoten heb. Geweldig! :) Op naar morgen dan maar met alle winterkleren die ik nog vinden kan en een droge slaapzak.
    Tot morgen en groetjes aan iedereen,
    Marion

• 14 Juli 2012 - 15:56

Tante Jannie:

Wat een leuk Mexicaans reisverslag
    en wat doen jullie leuke dingen.
    Ik denk dat niemand heimwee heeft.
    Een gezellige dag morgen metje ouders Lilian-Kate
    Tante Jannie

• 14 Juli 2012 - 16:00

Marion Van Beelen:

Deze is even voor Ilse............lieverd ben ons adres misschien vergeten.............?
    Hang iedere dag aan de brievenbus maar helaas geen kaart van onze lieve dochter. Jammer hoor, maar ja je broer had ons al gewaarschuwd........ze is net als ik hoor! Nou ja je hebt nog een paar dagen, toch.....;)

• 14 Juli 2012 - 16:18

Marcel En Marianne:

Wat een leuk verslag weer!Leuk hoor naar Mexico.Ben benieuwd waar we morgen terecht komen.
    Tot morgen

• 14 Juli 2012 - 17:02

Jan & Lisa:

Noa, Gaaf dat jullie zo'n leuke tijd hebben. Toen we de foto's van de trip zagen, zouden we er eigenlijk graag bij geweest zijn. We zien je morgen. Groet P&M

• 14 Juli 2012 - 18:19

Diana Wijnands:

Beetje jammer dat het regende in Mexico. Maar ja weten jullie ook hoe het is in het tropisch regenwoud!!! Maar het is is allemaal weer leuk opgelost en hebben jullie het naar je zin! Ik hoop dat het in de volgende landen beter weer is!
    Heeeeeeeeel veel plezier nog vereder!

• 14 Juli 2012 - 18:42

Esther Hoek:

Hahaha, we liggen hier krom van het lachen. Wat een belevenissen allemaal.
    Ik vind het super dat iedereen het zo naar zijn/haar zin heeft.
    Voor ons was het best spannend ook, omdat William het eerste kind van ons is dat zo'n lange tijd van huis is.
    Jullie zijn allemaal kanjers!!!
    Groetjes

Ps. Als iemand nog een onderbroek te kort komt, dan weten jullie waar je er een kan lenen;)

• 14 Juli 2012 - 19:41

Jan H:

Lieve Amy, ik hoor dat er overal kaartjes bezord zijn. Waarschijnlijk is onze postbode ziek en krijgen wij de post later. Met het eten komt morgen nog een lekkere warme jas mee, en wat spullen van Lotte en Femke. Groeten van pa en ma en tot van de week.

• 14 Juli 2012 - 21:10

Marieke & Erik :

Hey Niels!

Wat een gave foto's van jullie heenreis, super!!
    Hoop dat jullie het naar jullie zin hebben. Morgen komt opa met een tas droge kleren en SCHOENEN je kant op :-)

Geniet er nog lekker van en tot zaterdag! X

• 14 Juli 2012 - 21:52

Wimen Dicky Hoek :

nou hier staat alles klaar voor morgen extra kleren warme trui en natuurlijk de nodige versnaperingen .
    ook hier blijft de brieven bus leeg verwachte ook niet anders ,ze hbben zo de gewoonte om geen kaarte te sturen dus waarom nu dan wel ;) maar ik mag niet klagen ben er zelf ook heel slecht in ,dus marco en alex de kaart is onder weg ,morgen doe ik hem op de bus als we thuis komen van een fantastiese ouderdag (de party tent ligt al klaar, naja mischien blijft het wel droog ) :) slaap lekker allemaal en tot morgen

• 15 Juli 2012 - 06:38

Rob En Esther:

Jeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh OUDERDAG !!!!!!!

• 15 Juli 2012 - 18:35

Jana:

hebben jullie genoten van je ouders? vast wel, lekkere droge kleren en alle andere dingen die jullie misten.
    veel plezier hoor de komende dagen,
    hopen dat het zonnetje zich nog ff laat zien. kate hoe was je doping, hebben ze je ondergedompeld? x

• 15 Juli 2012 - 19:06

Wim En Lilian:

we hebben genoten van de ouderdag.
    het zeilen, lekker gegeten, super.
    (lilian-kate ik heb je sjaal gevonden)
    groetjes en nog veel plezier

• 15 Juli 2012 - 19:46

Johan En Petra:

Ha die Niels, leuk om jullie avonturen te volgen op het internet. Het is er gaaf zo te lezen. Veel plezier nog met elkaar! Groeten uit Rijnsburg van je oom & tante.

• 15 Juli 2012 - 20:12

Tante Jannie:

Zo,iedereen weer voorzien van warme gebreide borstrokken en onderbroeken?
    Laat de kou maar komen.
    Ikwens jullie de komende dagen droog
    en zonnig weer.Was het fijn je ouders weer te zien Lilian-Kate? groetjes

• 15 Juli 2012 - 21:18

Gijsbert Margreet :

Leuk om mijn grote meid weer even te zien op ouderdag! En ze kan zelfs al heel aardig zeilen wrikken!! Trots als een pauw die vader van haar. En wat een geluk dan weer met het weer! Lekker zonnetje en lekker windje. Wat wil je nog meer? Noa volgestopt met snoep en wat cash en ze kan er weer tegenaan! Top ouderdag en het eten was super!
    Veel plezier de komende dagen en tot donderdagavond!

• 15 Juli 2012 - 21:25

Nelleke En Robert:

He luitjes wat was het weer leuk om op bezoekdag te komen! Het was weer geweldig! We boften ook met het weer. Laat Sam maar vaker het weer regelen dan is het net andersom. Hij wilde ons regen geven maar we kregen een lekker zonnetje
    :-p Wat kan Femke al goed zeilen wat leuk om te zien! Ik hoop dat jullie nog mooi weer houden. Veel plezier in Japan!

• 16 Juli 2012 - 15:01

De Grote Kat:

Even een berichtje van een ander kamp (camping) Op dit moment regent het flink in Nijmegen, dus die regen valt niet bij jullie. Helaas was ik niet aanwezig op de ouderdag. (Ik heb wel even flink gebaald.) Gelukkig waren Bouwe en Bob er en die hebben ook even heerlijk gezeild en lekker gegeten en natuurlijk Sabine voorzien van profiand en extra money voor Walibi. Ik ben blij dat ik even internet heb en wens jullie jullie nog een gaaf kamp en het kader alvast een behouden thuiskomst. Sabine, ik sta daar op je te wachten.