Appels met peren vergelijken - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu Appels met peren vergelijken - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu

Appels met peren vergelijken

Door: bestevaerwacht

Blijf op de hoogte en volg Bestevaerwacht

16 Juli 2012 | Nederland, Harderwijk

Ha Followers,

We hebben al even niets van ons laten weten of de waarbenjij.nu, tijd voor een update!

Wat een weertje niet?? Zon of regen, we hebben gemerkt dat het opzich niet heel veel uitmaakt wat een weer je hebt om er een leuk kamp van te maken. Al zien we uiteraard liever minder regen, zit de sfeer er enorm in!

Zaterdag stond in het teken van het DOPEN, vanaf een uurtje of 4 in de middag had Neptunus nog een gaatje vrijgehouden om bij ons 6 jeugdleden en 1 leidingslid te dopen. Zij behoren nu net als de anderen tot het scheepsvolk der Bestevaerwacht. Toepasselijk waren we die dag ook beland in het prachtige eiland Kiribati, het land op de evenaar.

Zondag is bij de Bestevaerwacht altijd de dag van de tradities. In de ochtend was het tijd voor een leuk kerkbezoekje en ‘we vielen met onze neus in de boter’ alsdus de dominee. De dienst duurde namelijk NOG langer door een doop (maar dan een zonder bagger en bende;-) ´s Middags kwamen de ouders gezellig een bakje doen in Harderwijk. Wat een feestdag, met uiteraard een klein buitje, maar ook erg veel zon!! Na een goede maaltijd van Keurslager Vooys, was de ouderdag ten einde. Tijd voor de Bestevaercup! Ondertussen niet meer weg te denken tijdens het zomerkamp. Dit jaar kunnen de bruinvissen met een tijd van 1 uur en 42 minuten zich benoemen tot ´Bestevaer van ´t Jaer´. Twee minuten later kwamen de Inktvissen binnen. Het was weer een zware tocht met een end wrikken, roeien, hardlopen, ankeren en zeilen!

Vandaag leek het even goed weer te worden… Na een heerlijk Engels ontbijt buiten in de zon, hebben ze Queen Elisabeth geholpen. Al gouw begon het enorm hard te hozen en hebben we vanaf een uurtje of 2 erg veel leuke spellen in de squad gespeeld en kon iedereen weer even lekker douchen. Toch ook wel erg leuk en knus in zo´n squad!

Tips van de tops! Indien je, je vuile kleren mee geeft aan je ouders, laat dan niet een uur daarvoor je toillettas in je vuile was tas vallen….. Warmhoudbakken zijn om eten warm te houden, niet om in op te warmen! Als je het opruimen van de boten in het spel verwerkt, kan het ineens in 2 minuten…. Op de ene euro kan je trouwens langer douchen dan de ander.

Oproepje: we hebben geen bakpannen meer nodig!;) Wel zijn we opzoek naar een automatisch drogende waslijn.

Ohja en we hebben een nieuwe eilandbeheerder, ook weer zo´n toffe peer… En hij heeft nog nooit zoveel kaartjes ontvangen voor 1 groep.

Foto´s zijn wat lastiger up te loaden, maar zullen zeker verschijnen.

We gaan nog voor een paar spettende dagen, tot schrijfs maar weer!

De Bestevaerwacht

• 16 Juli 2012 - 20:04

Carry:

Haaai, ziet er allemaal top uit. We hebben gister helaas de heerlijke maaltijd gemist . Wij zijn onderweg naar Harderwijk. Hebben vandaag in barre omstandidheden de tocht van woudsend naar lemmer hemaakt. Vooralsnog is de planning om morgenavond in Harderwijk aan te komen en Amy mee te nemen. veel plezier nog morgen. Groetjes Jan, Cary en Jessse.

• 16 Juli 2012 - 20:10

Gijsbert Margreet :

Leuk om weer een update te lezen!
    Alle ingredienten voor een automatisch drogende waslijn hebben jullie toch al? Hang de waslijnen in een tent plus de warnhoudbakken erbij en moet je kijken! Hahaha. Wat ben ik trouwens benieuwd naar de DOOP foto's! Noa V en de rest, veel plezier in Walibi!

• 16 Juli 2012 - 20:35

Esther En Rob:

Het 1e wasje is alweer droog en schoon. Rick, je zaklamp heb ik ook weer gemaakt (even de batterijen omdraaien en je bent weer het ventje) we zijn nog wel op zoek naar de winkelhaak in het luchtbed?
    Niels vond de post errug leuk, een high 5 van hem
    Heeel erg veel plezier in Walibi!!

• 16 Juli 2012 - 20:40

Esther En Rob:

Ps. Hoe is het met de therapeute? En het bruidspaar, past het?? Moeten we al een stukje gaan instuderen??

• 16 Juli 2012 - 21:05

Esther Hoek:

Gisteren een leuke familiedag gehad en heerlijk gegeten. Zelfs Lina zat te smullen, nou dat wil wel wat zeggen.
    Het was erg leuk om te zien hoe jullie alles doen in het kamp. Ik was blij dat ik ook meegegaan ben, zeker om te zien hoe goed William in zijn vel zat. Hij heeft hele verhalen bij jullie, maar ik denk dat wij onze agenda voor de komende drie weken ook leeg moeten houden. Die zal straks wel op zijn praatstoel zitten;)
    Heel veel plezier in Walibi morgen!!!

• 17 Juli 2012 - 05:02

Jeannette Aandewiel:

goede morgen allemaal.
    ik hoop dat jullie droog!! en lekker geslapen hebben.
    max hoe waren de eieren moet ik nog een doos sturen?
    een dikke kus en knuffel voor max en martin(de rest natuurlijk ook)
    en heel veel plezier in walibi.
    het verslag was weer heel leuk,vooral die van bert jan,ik kijk uit naar het volgende :)
    fijne dagen nog en tot ooit xxx

• 17 Juli 2012 - 07:39

Tante Jannie:

Weer genoten van het verslag en dat
    ondanks de regen de sfeer geweldig is.
    Jammer,maar de Gamma verkoopt nog geen automatisch drogende waslijn
    Allemaal nog veel plzier.
    Zit je er weer warmpjes bij Lilian-Kate?
    Groetjes x

• 17 Juli 2012 - 07:54

Walibi:

Gaan jullie mee?

• 17 Juli 2012 - 09:50

Marion Van Beelen:

Na Engeland te hebben aangedaan op naar Walibi vandaag. Volgens mij houden we het aardig droog vandaag. En dat hebben jullie ook wel verdient. Het was weer een super ouderdag zondag met geweldig lekker eten! Zoals je zag, de ouders waren het zonnetje op kamp,ha, ha. Want ze zeggen na regen komt zonneschijn. Helaas heeft die roze Walibi zich niet laten zien zondag, wellicht een keer een foto dan? Even voor Ilse, de kittens zijn zondagnacht geboren en we gaan samen vrijdag kijken. O ja, je kaart kwam maandag binnen! :) Nou veel plezier en tot het volgende verslag.
    Groetjes Marion

• 17 Juli 2012 - 16:19

Esther:

Eline, je bent toch niet in de g-force geweest?? Of in de excalibur?? levensgevaarlijk. Het zal vast wel heel leuk geweest zijn. Heeft de roze paashaas het nog overleeft +
    Gelukkig voor mij nog maar 2 dagen
    dikke knuf

• 17 Juli 2012 - 19:05

Wim En Lilian:

hallo allemaal, en lilian-kate
    hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad vandaag Was zeker wel even wennen DROOG weer na al die regen.
    Nog veel plezier de laatste dagen
    (voor het thuisfront, gelukkig nog maar 2)
    groetjes

• 18 Juli 2012 - 09:49

Nelleke Sneijders:

Hoe was het dan in Walibi? Vast erg gelachen. Zondag was het erg gezellig en lekker! Nou tot morgen en ik hoop dat jullie nog een beetje mooi weer hebben. groetjes vanuit een bewolkt Rijnsburg xxx