Het kamp vanaf een andere kant. - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu Het kamp vanaf een andere kant. - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu

Het kamp vanaf een andere kant.

Door: Bestevaerwacht

Blijf op de hoogte en volg Bestevaerwacht

16 Juli 2012 | Nederland, Harderwijk

Uit het dagboek van Bert-Jan
Maandag 16 juli, Harderhaven

Het was 7 uur. Ik, Bert-Jan de Visser, ging maar eens mijn caravan uit, omdat ik erg nodig moest plassen. Ik toch ook met mijn vergrote prostaat. Ik ging maar eens douchen, ik had van mijn vrouw 5 euro muntjes gehad, zodat ik lekker lang onder de douche kon staan. Niet wetend dat deze voor mijn 2 weken als kampbeheerder waren bestemd, wat een krenterig wijf.

Om 8 uur ging ik maar eens de gemeente bellen om de vuilnisbak te laten legen. Na die ouderdag van die ene groep uit Katwijk, was deze zo vol… Ik had nog zo gezegd; leeg die zakken dan ook, dan past er meer afval in.

Na een potje Rummicup en een verse aanmaakcappuciono uit zak, ging ik maar eens mijn vaste rondje maken over het terrein. Na een uur lopen was ik nog niet uitgelult bij de eerste groep. Die gezellige Katwijkse groep was dan wel aan het ontbijten en de dag aan het bespreken, maar dat is toch geen reden om mij zo weg te kijken?

In het middaguur had ik een klus, de WC ontstoppen. Gerrit Piekema en ik gingen op pad, met een materialenkist waar je u tegen zegt. Al wist ik wel dat alleen de waterpomptang nodig had, vond ik het toch wel mooi om de hele koffer mee te nemen. Zo vaak gebeuren zulk soort dingen ook niet. Die vervelende kinderen ook met die rot steentjes. Klauw onder de kak, maar goed, het is mijn rol.
Na deze zware klus spurtte ik langs de brievenbus, die ondertussen was omgevallen door al die vervelende brieven van die Katwijkers.

Na een dutje was het 4 uur, tijd voor een cup a soup! Ik neem altijd kippensoep, die is het lekkerst.

In mijn ‘scouting bestaat 50 jaar’ outfit ging ik de douchemuntjes maar eens tellen, het waren er minder dan gister. Na een discussie met Gerrit dachten we dat dit kwam doordat er een wisseling was van scoutinggroepen.

’s Avonds kookte Gerrit, ik had gister gekookt. Het was erg lekker. Spersieboontjes, gekookte aardappelen en een lekker vleesje. Omdat de zon vandaag maar 56 minuten heeft geschenen kreeg ik mijn eten op een blauw bord.

Al snel werd het donker, ik voel me er dan toe verplicht, de groepen er op te wijzen dat het geluid ’s avonds verder draagt; veel mensen weten dat niet, maar ik dankzij mijn jarenlange ervaring wel.

Nog even controleren of de eenden oostwaards zwemmen; morgen weer regen…

Na een glas warme melk kroop ik weer lekker onder het wol. Weltrustte Gerrit, geen reactie. Hij had z’n gehoorapparaat al uit, of ik praatte te onduidelijk zonder mijn gebid in.

Hopen op een rustige dag morgen om wat bij te komen van deze dag.



  • 16 Juli 2012 - 21:09

    Esther Hoek:

    Je zal maar Katwijkers op je terrein hebben staan;) Hahaha, ik krijg bijna medelijden met het arme mannetje.

  • 17 Juli 2012 - 07:19

    Tante Jannie:

    Kostelijk verslag wees zuinig op dit
    dagboek leuk om later in het bejaardenhuis voor te lezen.
    Groetjes.

  • 17 Juli 2012 - 09:57

    Marion Van Beelen:

    Beste Bert-Jan,
    het valt ook allemaal niet mee als je goedkoop op vakantie denkt te kunnen gaan. Mijn ervaring leert, dat deze groep toch wel de meest relaxed scouts van Nederland moeten zijn. Niet mee bemoeien en lekker laten gaan! En ervaring moeten ze zelf op doen, die hoef je niet te delen hoor.
    Je zult ze strakjes echt nog missen.
    Succes!

  • 17 Juli 2012 - 19:05

    Aart En Alie:

    Ik zou er een fles aan spenderen, kun je ze over het terein zien zwalleken

  • 18 Juli 2012 - 09:38

    Nelleke Sneijders:

    Beste Bert Jan wat heeft u toch een geweldige baan. Heerlijk bij de verschillende wachten op visite. Zo nu en dan een klusje. Blij dat u dan de materiaalkist mag gebruiken! Nou ja .... handen kunnen we wassen. En anders toch een keer plastic handschoenen kopen,zou ik zeggen. En ach dat lawaai in de avond... ik zou oordoppen kopen bent u gelijk van het probleem af. De kampeerders die bij u op visite zijn weten gewoon niet van ophouden. Zo gezellig is het bij u! Geniet er nog even van voordat u het weet zijn deze Katwijkse zeeverkenners vertrokken. Wellicht kunt u bij de volgende groep bijkomen. In iedergeval bedankt voor de goede zorgen. Groetjes Nelleke Sneijders

  • 18 Juli 2012 - 15:18

    José Elsgeest:

    Ach Bert-Jan, Wat is het leven voor jou zwaar in deze 10 dagen, maar vriend het eind is in zicht!!!
    Bedankt voor jouw goede zorgen voor deze beste Katwijkse Zeeverkennergroep!!!

  • 19 Juli 2012 - 06:03

    Marcel En Marianne:

    Het is wel mooi met die Bart-Jan,maar we zijn benieuwd naar jullie belevenissen in Walibi en de volgende landen die jullie bezoeken.Wanneer komt het volgende verslag.?Hier helaas weer regen hopelijk bij jullie beter.
    Dus wil iemand please weer in de "pen" kruipen.
    Sterkte met afbreken.
    groetjes speciaal voor Marc en Maayke

  • 19 Juli 2012 - 09:32

    Esther:

    Nou Marcel en Marianne,
    Jullie worden op je wenken bediend! Jullie weten wat er allemaal nog moet gebeuren op zo'n laatste dag.
    Grtz

  • 18 Juli 2015 - 00:26

    Sam En Marc:

    Mooi verhaal

  • 04 November 2023 - 21:37

    Marc En Sam :

    We hebben ons vermaakt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Harderwijk

Bestevaerwacht

Hierbij de zomerkampblog van de Bestevaerwacht. Wil je niks missen van onze kampen, houd de blog dan in de gaten.

Actief sinds 22 Mei 2012
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 48328

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 22 Juli 2016

Zomerkamp 2016 - Vinkeveen - De reis door de tijd

12 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Zomerkamp 2015 bestevaer tv

21 Juli 2014 - 30 Juli 2014

Zomerkamp 2014 CSI

22 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Zomerkamp 2013

05 April 2013 - 06 April 2013

Instructieweekend 2013

08 Februari 2013 - 10 Februari 2013

Winterweekend 2013

09 Juli 2012 - 19 Juli 2012

Zomerkamp 2012

Landen bezocht: