De Barbequetang - Reisverslag uit Abcoude, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu De Barbequetang - Reisverslag uit Abcoude, Nederland van Bestevaerwacht - WaarBenJij.nu

De Barbequetang

Door: bestevaerwacht

Blijf op de hoogte en volg Bestevaerwacht

12 Juli 2012 | Nederland, Abcoude

Geachte fans,

Na de trektocht is het weer tijd voor een nieuwe update. Ondertussen vliegen we de hele wereld over, na Zweden waren we gister aangekomen in Hawai, en van Hawai zijn we vandaag in Egypte beland.

Gister: Een prachtige dag, 35 graden, enorm veel zon, prachtige boten, witte stranden, damens met riete rokjes en erg surfdudes. Naja, zo hadden we tijdens de voorbereiding in gedachten… Overdag hebben we de prachtige plas in Harderwijk verkend en ’s avonds was er nog wat tijd over voor een mooi renspel. Het was een mooi eerste dagje op het kampterrein

Vandaag begonnen we net na alle buien met een zeilwedstrijd. De overige groepen op Harderwijk, waar we overigens vrijwel geen contact verder mee hebben, daagde ons uit. De uitslag: tsja… *Hatsjoe*, *wat was ik ook alweer aan het typen..*.

Iedereen is vanmiddag vertrokken naar het vissersdorpje Harderwijk. Als ik het goed begrepen heb zijn de supermarkten leeggeplunderd en de snackbareigenaren door hun frietvoorraad heen. Voor ons als kampwacht weer even tijd om jullie op de hoogte te brengen.

Vanavond mogen de kinderen ook zelf hun eten samenstellen! Vrijwel alle bakken waren van plan om voor de bloemkool met gezonde aardappelen en een goed vleesje te gaan…. Of wordt het toch weer shoarma..?

Verder houden we het allemaal nog wel redelijk droog. Alhoewel we een paar goede buien hebben gehad, wisten we het programma er aardig om heen te plannen. Ondanks dat hebben we toch een aantal momenten moeten leven onder het motto: ‘de meeste druppels vallen naast je’.

Maargoed, nu zitten/lopen/varen we even heerlijk in de zon en daar genieten we maar dubbel van.

Verder vinden we het allemaal erg leuk dat er zo enorm veel reacties binnen komen! Vanavond krijgen we een uitdraai van de waarbenjij.nu verhaaltjes inclusief reacties. Deze worden opgehangen zodat iedereen het kan lezen.

Allemaal de groeten van kampheerders Corrie en Koos!

De Goed-Beter-Best-evaerwacht

• 12 Juli 2012 - 16:47

Huib Wijnands:

ha,ha geweldig, ga niet langs de shetland eilanden, hier is het zeker geen weer.
    sukses daar verder ,groetjes aan allemaal

• 12 Juli 2012 - 16:49

Marion Van Beelen:

Hey gelukkig weer een update. Leuk om een paar foto's te zien. Kunnen naast het bijhouden van de buienradar ook zo met jullie meegenieten.
    Doet me goed niet te lezen dat er vannacht spontaan kids uit hun tent gedreven zijn. Naast de behoorlijk onweer en de meest vreselijke buien hier moest ik toch even aan jullie denken. Succes met de dag van morgen, naar welk land dit keer?
    Rest me jullie een fijne avond te wensen en toch nog een vraagje; Hoe zit dat nou met die BBQ tang?
    Groetjes,
    Marion

• 12 Juli 2012 - 16:55

Joke V Egmond:

De verslagen zijn erg leuk om te lezen, leve de techniek. Zo Emma hoe is het?
    Wat voor lekkers heb je gekocht?
    Hier is het lekker rustig,We missen je wel hoor,haha.Hebben jullie ook onweer gehad vannacht? Hier wel.Maar nu schijnt de zon.Heel veel plezier nog en tot zondag.Doe iedereen de groeten en een kus aan mijn twee andere dochters.
    xxxxxx

• 12 Juli 2012 - 16:55

Joke V Egmond:

De verslagen zijn erg leuk om te lezen, leve de techniek. Zo Emma hoe is het?
    Wat voor lekkers heb je gekocht?
    xxxxxx

• 12 Juli 2012 - 17:05

Mieke H:

Wat leuk om te lezen zeg wat jullie zoal meemaken. Wel teleurstellend dat jullie de zeilwedstrijd verloren hebben. Geniet van de bloemkool, eetse.... Groeten van Jasper aan Kees en van ons ons natuurlijk x

• 12 Juli 2012 - 17:27

Wim En Lilian:

bloemkool en aardappelen gaan niet door!! ik weet er zo 1 op te noemen die dat vast heel erg zal vinden.
    lang leve de supermarkten en frietkramen.
    zo te lezen, ondanks de regen, toch weer een leuke dag gehad. groetjes en eetse lekker

• 12 Juli 2012 - 17:36

Margreet Verdoes:

Hoe smaakte de bloemkool? Wel apart dat de kinderen voor bloemkool kiezen (zo gezond!). Of hebben jullie toch shoarma gegeten....ha ha. Ik weet wel wat ik zou kiezen.
    Moeten jullie niet een maaltijd nuttigen van het land waar je op dat moment bent? Dus patat als je in België bent en knäckerbrôt wanneer je in Zweden zit?
    Héé Noa, hoe is het? Heb je al veel kaartjes gehad? We kijken uit naar de foto's op de site en proberen je altijd te vinden. Veel plezier nog en tot zondag! XXXXX

• 12 Juli 2012 - 17:43

Wil Ros:

ha max , de groeten van opa.

• 12 Juli 2012 - 18:21

Annemarie Kromhout:

Mooi reisverslag ;-)! Mart, de groeten van ons en kus van Josephine. Nog veel plezier allemaal!

• 12 Juli 2012 - 18:25

Aart De Vries:

Ondanks het matige weer toch leuke dingen gedaan. Ik denk dat het geld er aardig doorheen is gegaan. Foto's zien er leuk uit. Als ik de boten zie ga het toch behoorlijk kriebelen. Geniet van elkaar en maak er iets leuk van. Ik vind het heel gaaf. Tot zondag en Bart denk het zeilen zondag. Gr Aart.

• 12 Juli 2012 - 18:40

Diana Wijnands:

Hallo het is weer een leuk verslag en gelukkig hebben jullie het ook nog wel droog!
    Iedereen de groeten maar vooral Martin de groetjes van je Moeder, Dianne, Oma en Opa Wijnands en Diana! Veel plezier nog!

• 12 Juli 2012 - 18:59

Ruben Aandewiel:

max wat is de code van je i pod

• 12 Juli 2012 - 19:14

Karien Meijvogel:

Ziet er allemaal erg gezellig uit! Wij willen volgend jaar ook wel mee.....
    De groetjes allemaal, Martin en Max in het bijzonder, van Kees, Karien, Floortje, Guusje en ome Paul en tante Jaantje

• 12 Juli 2012 - 21:16

Carry:

Ik zie het al jullie hebben het prima naar je zin daar.
    Vandaag hebben jullie die piramides bezocht, daar past shoarma prima bij
    En morgen zeker bbq-en in Amerika met de bbqtang.
    Groetjes Jan, Carry en Jesse

• 12 Juli 2012 - 21:37

Esther:

Ik zeg balsemen die leiding, kan nog net in Egypte!!

• 13 Juli 2012 - 08:21

Lenie Stapper:

ik snap die verhalen over de regen niet!
    het is in katwijk de hele week al 30 graden en een veel te warme zon.
    iedere dag naar het strand, heerlijk!!
    tot zondag dan maar in de regen.

• 13 Juli 2012 - 08:34

Neptunus:

Sorry maar ik ben de weg kwijt, moet ik naar Holland komen of komen jullie naar Italie??

• 13 Juli 2012 - 08:39

Esther Hoek:

Ik zou in plaats van bloemkool voor boerenkool met rookworst gaan met dit weer;) Wel leuk om te lezen dat jullie je ondanks de regen toch prima vermaken.

Groetjes, Esther

• 13 Juli 2012 - 09:14

Gijsbert Verdoes:

Hangt de waslijn al vol??? Moet ik zondag nog droge spullen meenemen?? Vandaag is wel weer een toppertje!
    Noa en de rest, veel plezier! Kus van ons allemaal.

• 13 Juli 2012 - 09:37

José Elsgeest:

Echt geinig om jullie kampverslag te lezen!!! In welk land zijn jullie vandaag beland?? Italie met een lekker pizza is ook geen slecht idee! Maak er zeker iets moois van gasten. En Henk, kanjer, dikke knuf van ons en pappa zie je zondag!

• 13 Juli 2012 - 09:40

Noortje Elsgeest:

Hoi Henk, Lekker zeker die shoarma. Morgen ga ik op kamp! Doeggggggggg

• 13 Juli 2012 - 09:43

Esther:

Een ouderwets kaartje in de brievenbus, met een enthousiast verhaal, heerlijk!! De kaart kwam uit Holland, waar zitten jullie nu??

• 13 Juli 2012 - 10:49

Rob Van Der Plas:

Hallo allemaal en uiteraard Rick en Eline. Zo te zien gaat alles super tussen de regeldruppels door, als het zondag op ouderdag maar droog is . Eline bedankt voor je kaartje. Rick die van jou is nog niet aangekomen of heb je je postzegels verkocht? We kijken uit naar zondag en zijn blij dat jullie het zo naar je zin hebben. Komen jullie trouwens nog in Thailand met de wereldreis, kan je alvast wennen aan daar. Groetjes van Rob en natuurlijk Esther en Diezel.

• 13 Juli 2012 - 11:41

Wim En Dicky Hoek:

ook hier in katwijk moeten we vandaag ook naast de druppels fietsen ;(,hoop ook dat het zondag beter weer is , van ons mag dat nu alvast beginnen ;)

groetjes van de fam hoek

ps marc hoe is het met je nog droog ;)

• 13 Juli 2012 - 17:52

Monique En Dick:

Hoi beste reizigers, prima naar jullie zin zo te lezen. Wij zijn blij met he kaartje wat wij ontvangen hebben. Wij maken ons al op voor de reis naar ........ Harderwijk. Moeten wij zondag in onze kimono komen? Of wordt het geen chinees. Maak niet uit komen doen we.

• 13 Juli 2012 - 18:03

Dian:

Heerlijk he, het bijna medialoos op kamp zijn....houden jullie het nog uit met die trillendeafkickgerimpleldekrommestrakkespierenpezenvingerssssssssss verlangend naar electrostralingen.

wij gebruiken je samsung(van Wesley) naar hartenlust...wat is het toch genieten zo n ding....thankssss

veel plezier nog daar.....met alle druppels

• 13 Juli 2012 - 18:31

Ruben Aandewiel:

heey max
    hoe is het daar
    ik ga morgen op kamp
    maar ik heb slecht nieuws
    je ipod is gevalen en nu heb ik hel erge straf
    en je spel black ops loopt ook vast he
    en we gingen naar de mac
    en de bieos
    en eigelijk moet ik van mam en pap
    een nieuwe ipod voor je kopen maar ik doe het lekker niet haha
    doeii een kleine minie kus van mij
    (sorry)

• 13 Juli 2012 - 19:34

Aart En Alie:

• 13 Juli 2012 - 19:35

Aart En Alie:

Kampheerders? en de leden zijn zeker de makke schapen... Volhouden maar zolang je nog niet kan surfen op je kampterrein is er niks aan de hand, ook leuk om een tentpalenpad aan te leggen (als alternatief voor boomkronen pad) we komen wel helpen! Hanneke alles goed met de akku's? We zien jullie snel, groeten uit een (eveneens) waterig valkenburg waar de huttenbouw wel gewoon doorging maar eigenlijk meer een tentzeilen bouw was...

• 14 Juli 2012 - 08:47

Monique Berkheij:

Misschien ligt het aan mij, maar ik vat de titel niet helemaal.

• 14 Juli 2012 - 08:52

Monique Berkheij:

Heel veel plezier en gaat Max nu wel of niet een nieuwe Ipod voor Ruben kopen?

• 14 Juli 2012 - 08:54

Andersom bedoel ik.

• 14 Juli 2012 - 09:19

Opa En Oma Kalee:

Lotte en Femke,
    leuke foto's en een mooi verslag.
    wij hopen voor jullie dat er nog een beetje zon gaat schijnen: Voor zondagh
    ziet dat er in ieder geval goed.
    maar een beetje wind mag ook wel toch?
    groetjes en geniet er maar van.

opa en oma

• 14 Juli 2012 - 09:29

Fam Sneijders:

Hallo daar wat leuk om zo te lezen hoe het daar is. Ook de foto's wat gaaf dat allemaal nu zo kan. Wel weer extra werk maar wel erg leuk voor het thuisfront. Voor morgen maar regenkleding en laarzen meenemen? Of wordt het dan toch een bikini? Het maakt niet uit wij hebben er zin in. Femke we nemen droge kleding mee! Tot morgen en veel plezier van op het water en met het water......xxx fam Sneijders

• 14 Juli 2012 - 11:36

Marcel En Marianne:

Hallo allemaal en vooral Maayke en Marc

Wij komen zondag rond 16.00 uur Maayke,houd je voor de zekerheid je bedje nog vrij?
    Ik hoop dat jullie beter weer hebben dan wij nu hier.
    Tot morgen! Heerlijk zin in!

groetjes Marcel en Marianne

• 14 Juli 2012 - 12:20

De Sleutel:

Er is een pakketje afgeleverd op het sleuteladres ( het tikt niet) zullen we het maar meenemen??

• 14 Juli 2012 - 13:14

Rob Van Der Plas:

Goedemiddag allemaal.

Nou is de god der zeven zeeeen al langs geweest? Nou Rick we nemen alles terug over je kaart en verloren postzegels. Je kaart was gewoon zo klein dat de postkantoren hem niet meer konden vinden. Hoe heb je de adressticker en de postzegel erop gekregen want je vergrootglas ligt nog op je kamer. Maarja we zij er egr gelukkkig mee en je kan bij je moeder niets fout meer doen. Oja je hebt geluk met de knakworstjes want de postbode kwam voor sluitingstijd. Oja Eline je zal wel aan de leiding moeten vragen of Diezel wel mee mag. Moet je wel al het eten in de bakskisten opbergen anders ben je het kwijt. Nou we kijken uit naar morgen, groetjes je pa en ma.

• 14 Juli 2012 - 13:38

Wim En Lilian:

lilian-kate
    eindelijk het lang verwachte kaartje.
    bijna de postbode gezoend.
    fijn om te lezen dat alles goed gaat en dat het zo leuk is.
    jammer dat je zo misselijk bent, kunnen we hiervoor morgen iets meenemen.
    tot morgen

• 14 Juli 2012 - 13:49

Ria En Johan:

wij vinden het fijn dat je leuk vind bedank voorje kaart de meiden waren hier en vonden de kusjes fijn heel veel plezier en tot kijk kus

• 14 Juli 2012 - 15:13

Michel En Mariska:

Hoi kef, bedankt voor je kaartje. Vervelend dat je zulke zere vingers hebt.maar goed dat er van die lieve meiden zijn die dan jouw kaartje schrijven. Groetjes van ons. Ook aan bart ,hanneke,sabine en emma. Tot morgen!

• 14 Juli 2012 - 15:30

Tante Jannie:

Wat een leuk reisverslag met prachtige
    foto,s ik wou dat ik daar was1
    lILIAN-KATE ik wens jullie allmaal nog
    een geweldige zeilvakantie.
    xx t Jannie

• 15 Juli 2012 - 09:19

Johan,corinda:

leuk verslag lekkere foto,s super weer have fun